25 Ekim 2011 Salı

Yaraları Sarma Zamanı

Hepimiz çok ama çok üzüntülü günler geçiriyoruz. Prensip olarak şehit haberlerinden sonra sosyal medyada sessiz kalmayı tercih ediyorum, çünkü doğru zaman olsa da doğru yer değil gibi geliyor bana facebooklarımız, bloglarımız. Fakat bugün o kuralı bozuyorum, içimi dökmek istiyorum. Duygularını, üzüntülerini yazanları kınadığım düşünülmesin asla, saygı duyuyorum, herkesin üzüntüsünü yaşama şekli farklıdır. Kimisi öfkesini, acısını tweetlere döker, kimisi içinde yaşar. Yas öyle tutulmaz, böyle tutulur tarzı bir kavgaya girdik ulusça, ne yazık ki. Hedefte terörü besleyenler olması gerekirken, onları suçlayacakken birbirimizi suçluyoruz. Hadise balıkçıda yemek yemiş, Acun programını iptal etmemiş, yahu tamam etmesi gerekirdi bence de ama günah keçisi mi arıyordunuz, gencecik askerlerimizin canını alanlara, buna duyarsız kalıp, Pkk sorununu çözmeye yanaşmayanlara saçın öfkenizi, hedefi şaşırmayın. Kimisi eğer Facebooka girip teröre lanet yağdırmadıysanız, sizi kınıyor içinden, kimisi de bunu facebooka yazanları eleştirip, gösteriş yapmakla suçluyor. Çok şükür ki ben iki grupta da değilim. Günlerdir bu konuda birşey yazmadım, ki eğer yazsam çok ağır sözler edecektim ama bunun kimseye faydası olmayacaktı. Üzerinden biraz zaman geçsin istedim. Ama benim ilgilendiğim kimin nasıl yas tuttuğu değil, ne yapabileceğimiz. En azından bireysel olarak terörü bitirmek için yapabilecek birşey gelmiyor aklıma ama terörün açtığı yaralara merhem olmak için yapabileceğimiz birşeyler var elbette http://www.sehitaileleri.org.tr/anasayfa.asp adresinden nelere yapabileceğinizi öğrenebilir, belki bayram öncesi yapacağınız bir ufak bağışla bir şehit çocuğunun yüzünü güldürebilirsiniz. Gün birbirimizi sevme , birbirimize kenetlenme ve yaraları sarma günü, yeni yaralar açma günü değil.

Daha teröre kurban verdiğimiz canların acısı canımızdayken, Van'dan deprem haberi geldi, bir acı daha düştü kalbimize. Onlar için yapabileceğimiz ise hemen bir Yurtiçi Kargo şubesine gidip battaniye, kışlık giysi, bebek bezi, maması, kuru gıda gibi yardımları götürmek, onlar ücretsiz olarak Van'a bunları ulaştırıyor. Yanlış bilmiyorsam MNG Kargo da aynı uygulamayı yapıyor, hatta pekçok kargo şirketi de yardımları ulaştırıyor olmalı,size en yakın olana gidip sorabilirsiniz.

 Tüm şehit ailelerimize sabır, şehitlerimize ve depremde yaşamını yitiren depremzedelerimize Allah'tan rahmet diliyorum.

3 yorum:

Unknown dedi ki...

Çok güzel, yalın ve anlamlı bir yazı olmuş bu. Ben de birkaç gündür insanların asıl üzülünecek şeyi bırakıp birbirine suçlamalarda bulunmasını, insanların yas polisi kesilmelerini anlayamıyoru, anlamlandıramıyorum. Dediğin gibi tamam yapmasalar daha iyi, yaptıklarını haklı da bulmuyorum ama odak noktası onlar değil. Eğer bir ayıp ise yaptıkları herkes kendi ayıbından utansın, burada Van için tek yürek olup şehit ailelerine yardım yapmakla yanlarında olduğumuzu gösterebiliriz, kim neden post yaptı yapmadı, facebook'a ne girdi, nereye gitti diye enerjimizi bunlara harcayarak değil... Van için yardımda bulunacaktım, ne iyi oldu da şehit ailelerine dair link vermişsin şimdi aklımda onlar da var.Dilerim hepimiz Van için gerçekleşen seferberliği bu aileler için de gerçekleştirir bu bayramda biraz daha az buruk olmalarına vesile olabiliriz..

deniz saatçioğlu dedi ki...

Çok güzel yazmışsın canım, ben de birkaç seferdir, kısaca da olsa bunları anlatmak istiyorum. Sen ne güzel uzun uzun içini dökmüşsün.

denizsaatcioglu.blogspot.com

Bir Alışverişkoliğin İtirafları dedi ki...

BeTwin Us duygularımı paylaştığın için çok teşekkürler, böyle duyarlı dostlarımın olması umutsuzluktan sıyrılmamı sağlıyor :)

Denizcim ben de geçen haftadan beri yazmak istiyor, bir türlü cümleler bir araya gelmiyordu. En sonunda birşeyler karalayabildim, bu uzuuun ve kasvetli yazıyı okuduğun için mutlu oldum :)